Website optimalisatie
Van visitekaartje naar klantenautomaat
Marketingbureau PasQuality zorgt ervoor dat jouw website meer wordt dan een online visitekaartje: een klantenautomaat. Jouw website wordt dusdanig ingericht, dat deze jou meer klanten gaat opleveren. Ook als je gesloten bent, het internet is namelijk altijd open. Al jouw marketingactiviteiten worden online vertaald.
Alles met 1 doel: meetbaar meer resultaat halen uit jouw marketing.
Op basis van jouw huidige websitestatistieken (als je al Analytics op je huidige site hebt staan) wordt de website ingericht. Zo heb jij alleen relevante content voor jouw bezoeker op de website staan. Alles gebeurt in overleg: je ontvangt van ons een rapport over de menu-structuur en de te volgen strategie.
Denken vanuit je doelgroep
Je wilt je bezoeker verleiden om over te gaan tot het doel van de pagina. Namelijk het kopen van dat product of het aanvragen van een bepaalde dienst. Zorg dus dat de website bezoeker vindt wat hij of zij zoekt. Met andere woorden, als jij op zoek bent naar jouw producten of diensten, welke informatie wil je dan vinden?
Door daar antwoord op te geven denk je vanuit de klant. Wij helpen je jouw website zo in te richten, dat de klantreis zo optimaal mogelijk wordt en je jouw website inzet als klantenautomaat.
Info aanvragen
Meest gestelde vragen
Alles wat jij moet weten over website optimalisatie
Elke bezoeker is toch welkom? Dit hoef je niet te melden op de belangrijkste plek van je website.
Je welkomsttekst herschrijven geeft je de kans om in de paginakop op de homepage zoekwoorden te gebruiken die geïnteresseerden in Google zouden kunnen intypen. Dit is een van de makkelijkste dingen die je kunt doen aan zoekmachineoptimalisatie.
Een conversie kan verschillende dingen zijn. Dit kan een aankoop zijn in een webshop of een aanmelding voor een dienst door je NAW gegevens achter te laten.
Maar ook bijvoorbeeld een nieuwsbrief-inschrijving of een PDF download.
Enorm belangrijk! Het is de knop die mensen oproept tot actie, zoals ‘bestel’ of ‘aanmelden’.
Het liefst wil je op elke pagina een CTA hebben staan, zodat je bezoekers in een logische flow kunt meenemen naar een volgende stap.
Desktop is zeker belangrijk, de 1e stap is gezet. Kijk echter eens in je data: waarschijnlijk is meer dan de helft van je bezoekers een mobiele bezoeker. Zorg dus dat je website ook responsive is én een logische indeling op mobiel heeft.
Je website is je basis, kijk dus of deze op alle devices goed en logisch werkt.
Beredeneer daarna niet vanuit je onderneming, maar vanuit je klant: wat mis je en wat kan er nog sneller om je doelen te bereiken.
Last but not least: meten = weten! Kijk dus regelmatig in je websitedata om te zien wat er gebeurt op je website.
Wat onze klanten zeggen
Je hoeft niet ons op ons woord te geloven, we laten liever onze daden spreken. En natuurlijk onze klanten!
Klaar om je online marketing naar een hoger niveau te tillen?
Neem dan contact op voor meer informatie!